Equacions

divendres, 21 de novembre del 2008

Anem pas a pas amb les equacions.Primer partirem d'una equació bàsica.
Equació 1 . Recorde que el nº que canviem de lloc de l'igual canvia amb l'operació contraria, en aquest cas, el que està sumant, passa restant. Al operar calculem el valor de "x "en aquesta equació.


Equació 2 . En esta equació agrupem per grups , a un costat de l'igual els termes que porten "x" i a l'altre els termes independents ( els números). Recordem que als termes que canviem hem de canviar-li les operacions, el que està sumant, passa a l'altre costat restant.


Exercicis:
a) x + 3 = 5
b) x - 4 = 8
c) x + 12 - 3 = 10
d) 2x + 6 = x + 10
e) 3x - 5 = 2x +1

+/- solució Equacions

15 Comments:

Anònim said...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Anònim said...

No ho entenc res, dema tinc un exàmen i no m'heu ajudat

Ana said...

Ja em sap mal. Envia'm un correu i pregunta el que vulgues. Tractaré d'explicar-ho més fàcil.Salutacions.

Anònim said...

et tinc de preguntar una cosa:
es poden fer serbir les equacions per saber el volum, superficie... d' un objecte?

Ana said...

Si. Sempre que tingues una incògnita, es a dir, un nombre que desconegues i l'hages de calcular amb una fórmula utilitzaràs els pasos què estas aprenenten en les equacions.Posaré un exemple al bloc. Salutcions anònim.

Ana said...

Si vols preguntar alguna cosa més concreta envia'm un missatge a

anamatemat@gmail.com

Anònim said...

Podries posar-ne en paréntesis.

Ana said...

Anònim, estic preparant com aprendre pas a pas les equacions, però com veig que et preocupen els parèntesis, aquesta setmana publicaré una entrada i espere que et serveixca. M'agradaria que encara que fora un alies em posares un nom.Salutacions. Ana.

Anònim said...

No entenc això de 2x+5=x+8.
Pots explicar'm-ho més fàcil, si et plau?

Unknown said...

Sóc l'anònim dels parèntesis, només dir gràcies per l'interès. De fet, ara ja no em serveix però segur que li servirà a algú altre, una salutació.

Anònim said...

Xics meu ajuat molt es que estic a naglatera donant classes i no heu saben i jo ni m'enrecordava ah i feu bones notes

Anònim said...

Porompomp porompoporompompero per porompomporompom pooooooooooooooooo!!

Anònim said...

graciessssssssssssssss m'ha ajudat molt moltttt

Anònim said...

GRACIASGRACIASGRACIIIASSSSSSSSSSS:D

Anònim said...

Doncs no et queixis i escolta a clase :-)

 
Matemàtiques Eso - Wordpress Themes is powered by WordPress. Theme designed by Web Hosting Geeks and Top WordPress Themes.
por Templates Novo Blogger