Un dia normal

divendres, 5 de novembre del 2010

Per a què serveixen les Matemàtiques? Sempre estem estudiant coses que després no serveixen per a res, diuen la major part dels alumnes quan estas explicant un tema de Matemàtiques. Hui només que reflexionar que les Matemàtiques estan a diari en la nostra vida i les hem d'utilitzar més vegades de les que pensem . Ací va una història , de la qual la major part és ben certa.


Un dia normal

Acabe d'alçar-me, el despertador m'ha despertat a les 6'39 hores, però li he posat becaina cada 5 minuts, al final m'he alçat 10 minuts més tard del que debia. Em donarà temps a arribar a treballar? Necessite 15 minuts de cotxe per arribar al treball i encara he de desdejunar, prendre la medicació (porte un catarro què ja vorem), asear-me, vestir-me,... Tal vegada no he calculat bé el temps... Ara no tinc clara la medicació que he de prendre, no sé ni l'hora ni la quantitat, ... miraré les instruccions del metge. Sí, aquesta pastilla cada 8 hores i l'altra cada 6, quina rabia, no puc descansar més de 6 hores seguides... Hauré d'organitzar l'horari ...

Quan agafe el cotxe recorde que l'altre dia em varen posar una multa per passar-me de la velocitat , però no teniem un 10% de marge? Aniré amb compte i miraré la taula de limitacions i sancions, no siga que em torne a passar i em lleven punts del carnet de conduir.




Al final he arribat bé al treball, no sense fer llargues cues de carretera, anar de vegades a 30 km per hora i aguantar les pitades dels demés conductors, tal vegada haurien de multar a tots aquells que es passen amb els decibelis. M'he fixa't bé en les senyals i la seua limitació, que de vegades no és cosa senzilla.

El treball trancurreix amb normalitat, classes, horaris,... Ens notifiquen què ens van a descomptar un 5 % del sou per la crisi i demés , clar, soc funcionaria, hauré de veure com em queda el sou i d'on llevaré per a poder arribar a fi de mes. Tinc una hipoteca al 4 % del meu pis, pague a plaços la llavadora , el cotxe el tinc que revisar i he trobat un lloc que em fan el 15% de descompte, però un altre em deixa pagar en 8 mesos i amb un xicotet interés del 3% i no sé quina será la millor fòrmula. L'hauré d'estudiar.

He pensat també mirar les millors ofertes de la compra, no sé si serà millor el 3x2 o el 2x1, en realitat de vegades compre coses que no necessite i em gaste més diners " que pa què" .

Mentres m'ho pense, em crida la meua amiga Mª Angeles i em diu d'anar a comprar juntes , que té descomptes en compra del 20% i 25%. Ella porta uns i jo d'altres. Com ella vol beneficiar-se d'un bono que tinc jo, em diu:

- Ana, paga tú la part de perfumeria i després jo et pagaré la diferència, perquè em deus 10 €. No te'n recordes?

- És veritat, ho posaré al meu compte. En total la seua part de la compra puja 8,98 €, sense descompte. Ella passa a calcular el descompte. I ara què he de fer? Al 8,98 € li descompte . Això és el que he pagat jo i com li debia 10 € , ara he de pagar-li .... Calcula-ho tú Ana que m'estic fent un lio...
- Vinga. Això està fet.

Després d'una estoneta, mire el ticket de la compra, hui m'he passat. A veure què passa! S'han equivocat de preu o què!

No , era el codi de barres , no sé quin lio amb el preu.

- Ha d'anar vosté a la caixa central.

- Vaja, amb la presa que tinc! Espere cua i al final em descompten l'errada. Fixa't si no estàs al tant, sempre et poden enganyar, eh.

Per fí, ja prou de lios. Vaig a posar gasolina. Han pujat el preu, no molt, però si penses que poses cada vegada 20 litres a 10 cèntims,... i si multipliques per les vegades que poses la veritat és que es nota prou. Bé farè com l'acudit que total com jo sempre pose 20 €...

La questió és que arribe a casa i ja per fí no més històries. Pose les notícies, l'atur arriba a no sé quin tant per cent, van a augmentar l'iva del 16 al 18 i ... No vull saber més de pagaments per favooor!!!!!!!!!!!!!

Miraré per anar al cine aquest cap de setmana. Compraré les entrades per Internet. Maldició, també he de pagar un tant per cent, de més clar ...

Descanse o em donarà un infart hui. Em passe tota la nit somiant amb factures i pagaments.

Al dia següent en classe pose un problema.
-Ai, quin rotllo, sempre amb problemes, Ana. Si no serveixen per a res.
Per a la vostra informació el problema era:

Me'n vaig a comprar una falda de 50 € i em faran un 12% de descompte. Quant pagaré per la falda?
-Hem de calcular el 12 per cent de 50.
- És cert. El calculen.
- Ana, la solució és... pagarem 7,5 €. A que sí. Què barata !!!!!!!!!!

Sense comentaris. És veritat, les Mates no serveixen per a res.
Fi.

0 Comments:

 
Matemàtiques Eso - Wordpress Themes is powered by WordPress. Theme designed by Web Hosting Geeks and Top WordPress Themes.
por Templates Novo Blogger