Calcular un percentatge

divendres, 8 d’abril del 2011

Hui he comprat una falda, estavem de rebaixes, costava 20 € i m'han rebaixat 5€. He pagat 15 € i me n'he anat tan contenta. Al comentar-ho amb varies amigues m'han dit: què bé, està molt bé el preu, quin era el descompte? La veritat és que ni m'havia fixat. Sempre ens passa igual, no ens fixem si el que ens descompten és el que marca. Calculem-ho. En realitat és ben senzill. Tenint en compte que el primer preu, el inicial, serà el 100% no hi haurà molt de problema en calcular. Amb una gràfica, amb una proporció o amb una regla de tres, dona el mateix. Les columnes seran el preu i el tant per cent.




x = 100.5/20 = 25


Val, m'han fet un 25% de descompte. Bé, era precisament el que posava en l'etiqueta. Però la pròxima vegada estaré al tant, no siga que m'enganyen.

0 Comments:

 
Matemàtiques Eso - Wordpress Themes is powered by WordPress. Theme designed by Web Hosting Geeks and Top WordPress Themes.
por Templates Novo Blogger