Calcular el preu inicial

diumenge, 15 de maig del 2011

Vaig a comprar-me un vestit que m'agrada, no sé quin preu tenia en un principi pero sé que estava més car. Posa que m'han fet un descompte de 20% i val 30 €.La veritat és que és un bon preu, però quan valia en un principi?
Com averiguar-ho?

No fa falta complicar-se, en realitat es tracta de calcular el preu inicial. Jo sempre dic que el millor és fer una regla de 3. Per a fer la correspondència agafarem el % tant per cent i el preu.


Considere que el primer preu és el 100%, és el que val el vestit en realitat. Però com em faran el 20% de descompte, jo el que pagaré serà el 100% menys el 20 % , per tant el que pagaré serà el 80%, per això pose què el 80% és a 30 € com el 100% és a x (preu inicial del vestit). Calculem.

Fent la regla de 3 calculem que en un principi el vestit costava 37,5 €, en realitat ens estalviem 7,5 €, que para com està tot de car està molt bé.

0 Comments:

 
Matemàtiques Eso - Wordpress Themes is powered by WordPress. Theme designed by Web Hosting Geeks and Top WordPress Themes.
por Templates Novo Blogger